בשנים האחרונות נחשף הציבור הישראלי למקרים מזעזעים של מטפלות המתעללות בקשישים ובילדים. באמצעות מצלמות ייעודיות ניתן למנוע את המקרים הללו ולייצר הרתעה איכותית

שני מקרי התעללות עלו לאחרונה בכותרות וחידדו את הצורך במצלמות נסתרות. המקרה הראשון התרחש בישוב קהילתי במרכז הארץ ובתוך גן ילדים של נעמ"ת. על פי החשד, מטפלות המועסקות על ידי הגן התעללו מילולית בילדים במשך תקופה ארוכה. הגננות איימו על הילדים, השתלחו בהם וגרמו להם ככל הנראה לצלקות נפשיות רבות.

המקרה שני לא פחות מטריד וזאת על אף שהוא התרחש בתוך בית מגורים. מטפלת מהעיר דימונה התעללה והכתה תאומים בני 7 חודשים בלבד, לאחר ששמרה עליהם במשך מספר שעות בבית ההורים. המטפלת הגיעה אל ההורים דרך המלצות והציגה ניסיון משמעותי בתחום, אולם התברר שהיא בעלת הפרעות נפשיות קשות מאוד. שני מקרים אלו הם דוגמא בולטת לצורך במצלמות מטפלת ולנוכחות של מצלמות מן הסוג הזה בחיינו.

יכולת ההסוואה של המצלמות

הצורך במצלמות מטפלת או במצלמות במעגל סגור מבוסס על מספר היבטים. ראשית, מצלמות אלו מייצרות הרתעה ומונעות ממטפלים את האפשרות לגשת אל ילדים, קשישים או בעלי מוגבלויות. המצלמות יכולות להיות מוצבות במקום בולט וניתן גם להזהיר את המטפלים מראש לגבי נוכחותן. שנית, מצלמות אלו מאפשרות העמדה לדין והצגת הוכחות ברורות להתעללות. במקום לבזבז זמן על החלפת האשמות הדדיות בבתי המשפט, ניתן פשוט להגיש את החומר המצולם למשטרה ולהביא להטלת עונשים חמורים הקבועים על פי החוק.

את היעילות של מצלמות מטפלת ניתן לראות ביכולת הסוואה משופרת. ההסוואה של מצלמות אלו מבוססת על הפרמטרים הבאים:

א. גודל – מצלמות במעגל סגור המיועדת למעקב אחר מטפלים ומטפלות הן קטנות יותר ממצלמות אבטחה אחרות. המשמעות היא שניתן להתקין אותן כמעט בכל חדר, גן או בית חולים וזאת מבלי לעורר חשד.

ב. רעש – המצלמות אינן מרעישות במהלך התיעוד ומייצרות וידאו ברמה גבוהה גם לאחר שעות עבודה רבות. ההתקנה של המצלמות פשוטה ומהירה והן זקוקות למקור מתח בסיסי בלבד על מנת להביא לידי ביטוי את היכולות הטכניות שלהן.

ג. חיישני תנועה – חלק מהמצלמות כוללות חיישני תנועה המאפשרים מעקב אחר המטפלות גם בחדרים גדולים, באולמות קבלת קהל, בחדרי טיפולים ועוד. החיישנים מבטיחים תיעוד מלא של המתרחש ומונעים מצב של פספוס אירועים חשובים.

מה העלות של מצלמות מטפלת?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, רכישת מצלמות במעגל סגור לשיפור רמת האבטחה בבתי חולים, גני ילדים או אפילו בתים פרטיים אינה גבוהה. עדיף להשקיע במצלמות אלו מאשר להתפשר על איכות החיים של הילדים והמטופלים. אנחנו בחברת אנטנות רצון נשמח להמליץ לכם על מצלמות מתאימות. יש לנו ניסיון משמעותי בהתאמת מצלמות במחירים הוגנים ומשתלמים.