כל מה שצריך לדעת על רשתות מחשבים

התפקיד של רשת מחשבים הוא באופן כללי ליצור חיווט בין כל סוגי הציוד המשמש לצורך תקשורת בין ספק האינטרנט לבין המחשב. רשת מן הסוג הזה דורשת שורה ארוכה של מוצרים ייחודיים:

  • סוויץ'  – זו היא יחידה המפצלת נקודת אינטרנט אחת ל-5-24 נקודות רשת שונות. היא מתאימה בעיקר למשרדים בהם מותקנת מערכת רשת גדולה. בנוסף, ניתן למצוא את הרכזים במקומות בהם נכנסת רשת בנקודה אחת אל מחשב, ויש צורך בפיצול לכמה נקודות בחדר סמוך.
  • נתבים – נקרא גם ראוטר ותפקידו לייצר רשת אלחוטית. ניתן להתחבר אל הנתב מכל מחשב עם כרטיס רשת תואם, והוא משמש בעיקר לצורך התחברות מטלפונים או מחשבים ניידים.
  • ארונות תקשורת – התפקיד של הארונות הוא לשמור על הסדר בין כל הציוד המשמש לחיווט רשת המחשבים. יחד עם זאת, אין להקל ראש בנוכחות של ארונות משום שיעילותם נמדדת על פי הנגישות, והמהירות בה ניתן לתקן תקלות.
  • כרטיסי רשת – זהו רכיב פנימי של המחשב אשר בעזרתו מתבצע החיבור בפועל אל האינטרנט. כרטיסי הרשת יקבעו את מהירות הגלישה, ואת היכולת של המחשב להתחבר אל נקודות אינטרנט שונות, רכזים ונתבים.
  • שקעים – אלו רכיבים טכניים המוצבים בדרך כלל במשרדים ובארגונים גדולים. יש צורך בהתקנת מספר שקעים המתאים לצרכי המשתמשים, תוך הקפדה על כללי הבטיחות בהתאם להיקף מערכת החשמל בבית או בעסק.
  • כבלים למחשב– הכבלים הם אלו שמבצעים את העברת הנתונים בפועל. ברוב המקרים ניתן למצוא כבל תשתית הנחשב כבל קולוסיאלי, בעוד בתוך המבנה עצמו הכבל יהיה מסדרת זוגות.

יישום הרכיבים והתקנת הרשת

רשת מחשבים עובדת בצורה יחסית פשוטה. אל כל נקודת רשת נכנסת יש שקע בשם DATAA אשר מתחבר מצד אחד לרשת האינטרנט על ידי כבל קואקס, ומצד שני למודם אשר מבצע המרה לאות של רשת או ADSL. לאחר מכן, יש צורך בחיבור נוסף של כבל מהמודם אל הנתב אשר משמש כחייגן אוטומטי. את הנתב ניתן למצוא עם ארבע יציאות שונות, אך במקרים של יותר מארבעה מחשבים בעסק המתחברים על אותה נקודה יש צורך בהתקנת רכז (סוויץ').

בבתי משרדים המודם מותקן בתוך ארון תקשורת, וממנו יוצאים כבלים אל הרכז, כאשר הכבל מהרכז מגיע עד לשקע אשר נמצא לצד המחשב. השקע הזה הוא שקע רשת לחיווט זוגות, ולא שקע DATA כפי שצוין קודם.

יש לשים לב לכבל המגשר המחבר בין המודם, הרכז או הראוטר לבין המחשב. זהו כבל המגיע מוכן עם קונקטורים, והוא לא אמור להיות ארוך יותר מ-200 מטר. במידה ומעוניינים לעבור את הטווח הזה בין הרכיבים יש צורך בהתקנת שקע נוסף, לחבר את השקעים, ורק לאחר מכן להשתמש בכבל מגשר ישירות אל המחשב. בנוסף, רשת תקשורת עם מספר מחשבים גדול תחייב התקנה של ארון תקשורת המתאים למקום. הארון מרכז את השליטה, מפקח על תקלות ומאפשר ביקורת.

אצלנו בחברת אנטנות רצון תמצאו שורה ארוכה של אנשי מקצוע אשר ייעצו לכם בכל הקשור להתקנת רשת מחשבים איכותית. צרו קשר עם נציגי החברה, ונשמח לעזור עם הצעת מחיר משתלמת.